الوحدات التعليمية کمصدر لإستلهام مجموعة من ملابس الأنشطة الترويحية للمسرح المدرسي لمرحلة رياض الأطفال

نوع المستند : بحوث علمية محکمة

المؤلفون

1 أستاذ مساعد ملابس ونسيج- قسم الإقتصاد المنزلي کلية التربية النوعية- جامعة الزقازيق

2 أستاذ مساعد ملابس ونسيج- قسم الإقتصاد المنزلي کلية التربية النوعية- جامعة بنها1

المستخلص

ملخص البحث  :
الوحدات التعليمية والتي تحقق رغبات أطفال الروضة من ترفيه وتخيل وتمثيل للأدوار وتاَلف بين الأقران والتعلم عن طريق العب وتنمية إتجاه إيجابي للتعليم ، وإشتملت أدوات البحث على إستبيان للتعرف على اَراء المحکمين من معلمات رياض الأطفال في التصميمات المقترحة من ملابس الأنشطة الترويحية المستوحاة من إحدى الوحدات التعليمية للمسرح المدرسي ، ومن خلال تحليل نتائج الإستبيان المحکم توصل البحث إلى أنه يوجد فرق دال احصائيا عند مستوى 0.01 بين درجات قبول ونجاح التصميمات المختلفة ومدى تحقيق الجانب التربوى . يوجد فرق دال احصائيا عند مستوى 0.01 بين درجات قبول ونجاح التصميمات المختلفة ومدى الملائمة للمسرح المدرسى والأنشطة الترويحية. أنه لا يوجد فرق دال إحصائياً عند اى من مستويات الدلالة بين درجات قبول ونجاح التصميمات المختلفة ومدى تحقيق الجانب الابتکارى حيث تقترب درجات هذا المحور الى النهاية العظمى  مما يدل على  أن التصميمات کلها تتمتع بتحقق الجانب الابتکارى فيها ، کما يتضح ان التصميم الرابع هوافضل التصميمات وفق اراء المحکمين يليه التصميم الأول ثم التصميم الثانى عشر وجاء في المرتبة الأخيرة التصميم الثانى والتاسع .
 
 
 
 
 
 
 
Educational Units as a Source of Inspiration for a Collection of Recreational Activities Clothing for The School Theater for Kindergarten Stage





Awatif Bahig M. Ibrahim2


Mona Abdel Hady M. Shaheen1




Assistant Professor,Clothing and Textiles, Department of Home Economics, Faculty of Specific Education, Zagazig University1


Assistant Professor,Clothing and Textiles, Department of Home Economics, Faculty of Specific Education, Banha University2





Abstract:
The research aims to enrich the clothes of the school theater with the costumes of recreation activities inspired by the educational units that fulfill the wishes of kindergarten children from entertainment, imagination, representation of roles, damaged between peers and learning by playing and developing a positive direction of education. The research tools included a questionnaire to identify The opinions of the judges of kindergarten teachers in the proposed designs of recreational activities inspired by one of the educational units of the school theater, and through the analysis of the results of the questionnaire, the research found that there is a difference of statistically at the level of 0.01 between the grades of acceptance and success of design And the extent to which the various educational side. There is a statistically significant difference of 0.01 between the acceptance and success scores of different designs and the appropriateness of the school theater and recreational activities. There is no statistically significant difference at any of the levels of significance between the degrees of acceptance and success of the various designs and the extent of achievement of the innovative aspect as the degrees of this axis to the end of the great, indicating that all designs have achieved the achievement of the innovative aspect, and it is clear that the fourth design is the best designs according to The opinions of the arbitrators followed by the first design and then the design of the twelfth and came in the last rank the second and ninth design.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية