وحدة تعليميه مقترحة باستخدام الوسائط المتعددة لتنمية مفهوم توازن الغذاء وسلامته لدي المعاقين فکريا القابلين للتعلم

نوع المستند : بحوث علمية محکمة

المؤلف

مدرس المناهج وطرق تدريس کلية التربية النوعية – جامعة عين شمس

المستخلص

ملخص الدراسة
استهدفت هذه الدراسة إعداد وتجريب فاعلية وحدة تعليمية مقترحة لتنمية مفهوم توازن الغذاء وسلامته لدي المعاقين فکريا القابلين للتعلم ولتحقيق هذا الهداف تم إعداد وحدة تعليمية باستخدام الوسائط المتعددة تشمل انشطة ووسائل تعليمية متنوعة ، کما تم إعداد اختبار تحصيلي لقياس مستوي المعرفة بمفهوم توازن الغذاء وسلامته وقد تم تطبيق ادوات الدراسة علي عينة الدراسة قبل وبعد دراسة الوحدة ، وقد توصلت الدراسة إلي فعالية الوحدة المقترحة في تنمية مفهوم توازن الغذاء وسلامته لدي المعاقين فکريا القابلين للتعلم .
Study Summary
A proposed teaching unit using multimedia to develop the concept of food balance and safety for people with intellectual disabilities who are able to learn
 
Prepared by Dr. Abeer Mahmoud Abdel GhaniCurriculum teacher and teaching methodsFaculty of Specific Education - Ain Shams UniversityThis
 
 study aimed to prepare and test the effectiveness of a proposed educational unit to develop the concept of food balance and safety for intellectually handicapped people with learning disabilities      To achieve this goal, an educational unit was set up using multimedia, including various educational activities and methods, and an achievement test was conducted to measure the level of knowledge of the concept of food balance and safetyThe study tools were applied to the study sample before and after the study of the unit. The study found the effectiveness of the proposed unit in developing the concept of food balance and safety for the intellectually disabled

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية